Back
סיפורי לוואצה
שאלות על קפה שאלות על קפה

השאלות והתשובות הנפוצות ביותר בנושא הקפה

מאת צוות Lavazza 2-3 דקות

במאמר הבא נעשה ניסיון לתת כמה תשובות לחלק מהשאלות הנפוצות והשכיחות ביותר הנוגעות לעולם הקפה, כך שלאוהבי הקפה תהיה מעט יותר מודעות בכל הקשור לצריכת המשקה המועדף עליהם!

כמה קפאין יש בספל קפה?

בספל קפה ממוצע יש כ-95 מיליגרם קפאין. עם זאת, האחוז תלוי בכמה גורמים, ובהם הפולים, שיטת ההכנה והקלייה. אולם, על אף שריכוז הקפאין עשוי להשפיע על הטעם, עליו להיות עקבי יחסית ללא קשר לגודל הספל, בין אם זה ספל אספרסו המכיל 30 מיליליטר או ספל קפה פילטר המכיל 250 מיליליטר.

האם בקפה יש יותר או פחות קפאין מאשר בתה?

על אף שתכולת הקפאין יכולה להשתנות בהתאם לסוג המשקה ושיטת ההכנה, כמות הקפאין בתה או בקפה יכולה להשתנות במידה ניכרת בהתאם לאיכות, למקורולשיטת ההכנה של המשקה. עלי תה מכילים לרוב 3.5% קפאין ואילו פולי קפה מכילים כ-1.1–2.2%. אולם, צרכנים נוטים להשתמש בכמות גדולה יותר של פולי קפה להכנת משקה בודד בהשוואה לעלי תה. משמעותם של גורמים אלה היא כי ספל קפה מבושל מכיל בדרך כלל יותר קפאין מאשר ספל תה.

האם יש הבדל בשיעור הקפאין בקלייה בהירה ובקלייה כהה?

אמנם טעמו של קפה כהה עשוי להיות עוצמתי יותר ואנשים חושבים בדרך כלל שקפה בקלייה בהירה שומר על תכולת קפאין גבוהה יותר, אך אף אחת משיטות הקלייה אינה יכולה להפיק טמפרטורה גבוהה מספיק כדי לפרק את הקפאין. משמעות הדבר היא שתכולת הקפאין בשניהם זהה למעשה.

אילו מדינות מייצרות קפה בכמויות גדולות?

כיום, ברזיל מייצרת כ-40% מכלל אספקת הקפה בעולם, פחות או יותר מחצית מהייצור בתחילת המאה ה-20. ברזיל היא מעצמת ייצור קפה אמיתית מכיוון שברבים משטחיה שורר אקלים המתאים באופן מושלם לגידול קפה. משמעות הדבר היא שמטעי קפה מכסים למעלה מ-27,000 קילומטרים רבועים מהמדינה כולה, ואזורי הגידול החשובים ביותר הם במינאס ז'ראיס, בסאו פאולו ובפרנה.

ניתן להבין את השפעתה הנרחבת של המדינה הזו בתחום סחר הקפה כשחושבים על שקי היוטה בני 60 הקילוגרמים שבעבר היה מקובל להשתמש בהם לייצוא פולים מברזיל ושגם כיום מייצגים מדד עולמי סטנדרטי.

במקום השני בייצור הקפה בעולם, נמצאת וייטנאם, שתפקידה בשוק הבינלאומי קשור בעיקרו לייצוא פולי הרובוסטה המרירים יותר והיקרים פחות, שכן למעלה מ-40% מהייצור העולמי של הזן הזה מתקיימים במדינה זו. אמנם גידול קפה התקיים בוייטנאם במשך שנים רבות, אך בשנות ה-90 של המאה ה-20 החלו לעודד את ייצורו. זאת ועוד, גידול הקפה בווייטנאם למעשה פרודוקטיבי מאוד: תנובת הקפה במדינה גבוהה יותר באורח יוצא דופן מזו של מדינות מובילות אחרות בייצור קפה.

קולומביה היא ללא ספק עוד מדינה הידועה בייצור הקפה שלה, שכן הקפה הקולומביאני ידוע בטעמיו הפירותיים הארומטיים והמענגים. מייד אחרי המדינה הדרום-אמריקאית נמצאת אינדונזיה, בה מיוצרים כמה מזני הקפה הנדירים והיקרים ביותר – כולל קופי לואק המפורסם – שמיוצאים למדינות המערב.

אתיופיה הידועה בפולי הקפה מלאי-הגוף הנפלאים ומלאי הטעם שלה, היא מדינת המקור של העראביקה – הזן הראשון בשיעור הצריכה העולמי – ושבה גידלו אותו לראשונה. מעניין לציין שמדינות אלה המובילות בייצור, ממוקמות כולן ב'חגורת הקפה' בין חוג הסרטן לחוג הגדי.

מטע קפה בברזיל
חגורת הקפה

שירות לקוחות

זקוקים לעזרה? עיינו בשאלות הנפוצות שלנו או צרו עמנו קשר.

FLAGSHIP STORE

ליהנות מחוויית Lavazza אותנטית בחנויות שלנו.