*Lavazza אינה שותפה של Nespresso, והיא אינה מקבלת ממנה תמיכה או חסות
גלו את העולם דרך עדשת המצלמה של הצלמים הבינלאומיים הגדולים ביותר.
נקודת מבט חדשה על העולם מבעד לעדשת המצלמה. זו המטרה של לוח השנה של Lavazza המתפרסם מאז 1993: להעביר לציבור את החזון שלה על העולם.
עבור Lavazza, לוח השנה לא מיועד רק לציון זמנים, אלא הוא יצירת אומנות ומפתח לפרשנות של העולם העכשווי. בדיוק בגלל זה, החברה הזמינה מדי שנה את מיטב הצלמים הבינלאומיים לשתף את נקודת המבט שלהם לא רק על העולם של Lavazza, אלא גם על העולם שבו אנו חיים כיום באופן כללי.
בכל שנה, האתגר הוא לצלם תמונות יפות ונצחיות המייצגות את אותה שנה.
מוכנים להצטרף למסע הצילום הזה? גלו את לוחות השנה האייקוניים ביותר בהיסטוריה של Lavazza.
לוחות השנה שהופקו בתקופה זו היו בשחור-לבן, עם תצלומים שהיו יצירות אומנות המאופיינות בפורטרטים של יופי נצחי.
הצילום בשחור-לבן מדגיש צורות, נפחים וגוונים. אהבה, תשוקה וחושניות, בגוני שחור ולבן, היו נושאים נפוצים בלוחות השנה בשנים הראשונות.
ניוטון, פון אונוורת' סקיאנה, ארוויט הם כמה מהמאסטרים שהופקדו על המהדורות בין השנים 1993 עד 2001. מהו הנושא המשותף? הקפה. ברור, שחור.
במשך שנתיים רצופות, 1993 ו-1994, Lavazza בחרה במאסטר הלמוט ניוטון. הסגנון שלו היה מושלם להעברת תחושת התשוקה לקפה. הצילומים שלו, כמקובל בלוחות שנה מסורתיים, מציבים במרכז התמונה אישה שחושניותה מזכירה, באותן תמונות שחור-לבן, את אותה חושניות של הקפה. נערה בנעלי עקב גבוהים ובגדים כהים יושבת ליד שולחן קפה ומביטה בחושניות ישירות למצלמה בזמן שהיא אוחזת ספל קפה. אישה אחרת, נחושה ומתוחכמת, עטופה במעיל פרווה, חושפת כלאחר יד מחשוף עמוק מאוד בפני האומן.
המילניום החדש הביא עמו אתגרים חסרי תקדים, כולל דיבור על יחסי אנוש ועל המודעות לאופן שבו העולם השתנה לחלוטין תוך כמה עשורים בלבד. המיקוד הועבר מהיופי של הגוף הנשי לנושאים מציאותיים יותר כגון גיבורים בחיי היומיום שלהם, בבתים שלהם ועם המשפחות שלהם.
התלהבות, צבעים בהירים, הגזמה. לוחות השנה של העשור הזה השאירו מאחור את השחור והלבן ועברו לצבעים. הסגנון הוא של מגזין אופנה שבו עולם הקפה מתמזג עם עולם הזוהר ויוצר משהו ייחודי ומפתיע.
בשנת 2002 חתם לה שאפל על לוח השנה הצבעוני הראשון של Lavazza, והפך את לוח השנה הפשוט לכלי תקשורת רוחבי שהופיע על חזיתות של בניינים עירוניים, בטלוויזיה ובערוצי תקשורת אחרים.
לוח השנה של Lavazza 2002 הוא תצוגה עוצמתית של הסגנון המובהק של דיוויד לה שאפל. סגנונו הסוריאליסטי והאירוני, יחד עם צבעים בהירים, תוססים ורוויים, מתורגמים לעתים קרובות לדימויים ראוותניים ובארוקיים, מה שמקנה לו את ההגדרה של הפליני של הצילום.
אנני לייבוביץ מציגה שבע תמונות עם הפרשנות האישית שלה לסגנון האיטלקי. זהו מסע מרהיב שעושה כבוד למדינה שלנו עם חגיגת אופנה, אומנות, קולנוע והיסטוריה. את המסע מוביל ספל אספרסו של Lavazza, הסמל המובהק של אורח החיים האיטלקי ברחבי העולם. אנני ליבוביץ היא הצלמת החיה החשובה והמוכרת ביותר, וספריית הקונגרס האמריקני העניקה לה את התואר "אגדה חיה". על תרומתה לצילום, היא קיבלה מספר רב של פרסים יוקרתיים ברחבי העולם.
בלוחות השנה של השנים האחרונות הקַיָּמוּת תופסת את מרכז הבמה. השילוב של קפה וקַיָּמוּת מהווה אבן יסוד בפרויקטים של קרן Lavazza מאז 2004, והוא גם הנושא המרכזי של לוחות השנה מאז 2015".
סטיב מק'קורי, דניס רובר, אמי ויטאלה, פלאטון ו-JoeyL הם הצלמים שיצרו תמונות על נושאים כגון שימור הקרקע, ערכי מורשת, כוח הטבע, חדשנות ושיתוף כדי לקרוא מכל הלב לפעולה למען מחויבות חברתית והגנה על המערכות האקולוגיות שבהן מגדלים קפה. למעשה, עבורנו ב-Lavazza הגנה על השטח פירושה הגנה על האפשרות לקבל מוצר טבעי ברמה גבוהה.
מגיני כדור הארץ (Earth Defenders) הם חקלאים, יצרנים קטנים ואיכרים שכל אחד מהם מחויב להגנה על היבולים שלו ולפעול למען מטרות הנוגעות לשלומות הכלל. הם מגיעים ממקומות שונים ומרקעים שונים, אבל כולם מאמינים באותם עקרונות: לכבד את כדור הארץ ולהגן עליו מכיוון שהם מכירים בערכו.
Lavazza רצתה לכבד את האנשים והנשים של הדורות הקודמים, הנוכחיים והעתידיים המחויבים לשמירה על כדור הארץ. המטרה הושגה באמצעות הנצחת פניהם בצילומים של שלושה צלמים בינלאומיים: סטיב מק'קורי, Joey L ודניס רובר, ו-Lavazza הקדישה להם טרילוגיה של לוחות שנה בין השנים 2015 ל-2017.
Lavazza ולה-שאפל נפגשו שוב בשנת 2020 בלוח השנה "Earth CelebrAction", שחגג את היחסים בין האדם לטבע ואת הדרכים להגן עליו.
הצילומים של לה-שאפל מביעים את הצורך הדחוף לעודד אנשים לקחת אחריות ולדאוג לאנשים שסביבנו ולעולם שבו אנו חיים.
באופן לא מפתיע, המילה שנבחרה עבור חודש דצמבר, החודש האחרון בלוח השנה, מביעה פעולה קונקרטית ומשאלה: "שינוי".
בעולם משתנה - שבו גבולות וריחוק בין אנשים, קהילות ואומות הופכים להכרחיים - Lavazza בונה גשרים באמצעות שפת האומנות הבינלאומית על ידי יצירת אנושות חדשה המבוססת על ערכי היסוד של החברה, כגון סולידריות, הכלה, סובלנות, ו פיתוח בר-קיימא.
פרויקט האומנות ""האנושות החדשה 2021" של Lavazza , שנוצר באביב 2021 בניהולה של סוכנות הפרסום של ארמנדו טסטה, מציע אוסף ייחודי של יצירות אמנותיות.
הפרויקט מציג מגזין הכולל שישה שגרירי תרבות, ולוח שנה המציג 13 צלמים בינלאומיים מובילים המציגים חזון חדש לאנושות באמצעות הסגנונות ונקודות המבט האישיות שלהם.
אין זמן לחשוב ולחכות. הגיע הרגע לפעול. ואיתו הגיע גם 2022 Lavazza Calendar .
פרויקט "I Can Change the World (אני יכול/ה לשנות את העולם)" , שתוכנן ובוצע בניהולה היצירתי של סוכנות ארמנדו טסטה, מעביר מסר משכנע של דחיפות. הפרויקט מעודד אנשים לפעול מייד כדי ליצור שינוי חיובי באמצעות צילומי דיוקן של אומנים ופעילים המקדישים את זמנם ומרצם למטרות נעלות. עמנואל לובצקי, הצלם החתום על לוח השנה הזה, אסף את סיפוריהם של שישה אומנים השואפים מדי יום להפוך את העולם למקום טוב יותר באמצעות עבודתם.
קבוצת האומנים כוללת את הפרפורמר בן הארפר, האומן הצרפתי-שוויצרי סייפה (Saype), הראפרית האפגנית סוניטה אליזדה, היזמית והמעצבת שילפה יארלגדה, הביולוגית הימית כריסטינה מיטרמאייר, ורקדנית הרחוב והכוריאוגרפית שאמל בל.
בין אם לוח השנה הוא יצירת אומנות ענקית וסוריאליסטית, כמו זה של לה-שאפל, או בנושא החלל החיצון, כמו זה של טיירי לה-גואה, ספל הקפה מלווה כל לוח שנה מאז המהדורה הראשונה שלו. ספל הקפה, שהיה פעם במרכז הסצנה לצד נשים יפות, מלווה כעת את הצילומים כשותף נאמנן ובסצנות יותר ויותר בלתי צפויות, אך ממשיך לשמור על מעמדו כסמל האוניברסלי של הפוגה וחברותיות.